Kanalkampen

Vi cyklade längs med Göta kanal igår.
Sträckan mellan Töreboda och Sjötorp och sen tillbaka igen, en nätt sträcka som blev ungefär 4,5 mil.
Och jag älskade det. Helt perfekt att kika på saker samtidigt som man tränar.
Johan var i och för sig lite föör sugen på att träna, han stack iväg som en raket och jag hade väldiga problem att hålla samma tempo samtitigt som jag skulle njuta av landskapet. Kanalkampen kallade jag det men jag hade aldrig kunnat vinna.
Men sen har han ju cykalt 68 mil sedan i julas också (då fick han en cykeldator av mig och kunde börja hålla reda på milen).




Vi kollade på slussning. Shit vad nervös jag skulle vara om jag skulle slussa inför den storpubliken som var.
Men vilken smart uppfinning.


Fotade och glodde på turister på kanalbåten som glodde på oss och Sixten (oxe som drar kanalbåten som de gkorde på den gamla goda tiden)




Sixten och hans lilla hundkompis. Det såg så kul ut att bjässen stod helt lös medan den pyttelilla hunden var kopplad i ett tjockt rep. Borde det inte vara tvärtom liksom.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Är du säker på att det är Sixten som ska dra båten, och inte hunden (är du säker på att det är en hund, och inte en katt?)?

Postat av: Jennie

Jo ganska säker eftersom det var sixten som fick röra på påkarna när kanalbåtarna kom =). Men det kan ha varit en katt, jag kollade inte så noga. Den enorma oxen stal showen så att säga :P

2010-08-07 @ 23:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback