I like to move it, move it

En annan sak jag tycker man ska passa på att göra när det är sommar och varmt och hyffsat väder är att använda sina ben och sin kropp. Man behöver absolut inte träna stenhårt bara man rör på sig.
Använd benen för att gå, cykla, sporta, simma och allt annat man kan använda en kropp till.
Man har fått en kropp för att använda den ( de som kan).

Jag har funderat på hur man skulle reagera på om man t.ex. blev förlamad i ben eller mer, hemska tanke.
Självklart skulle jag bli skitledsen och deprimerad, men jag skulle i alla fall veta att jag har uttnyttjat mina ben till fullo. Jag har åkt skidor, sprungit, ridit, spelat ishockey, gått, cyklat. På något sätt tror jag det skulle kännas bättre att jag har gjort allt det där även om jag skulle sakna det något så fruktansvärt.
Upp till 20-årsåldern var jag en fruktansvärd latmask. Jag tränade knappt, ville inte ta ett steg i onödan, jag var lat helt enkelt. Jag är glad att jag skärpte till mig och började använda mina ben och mina armar.
Ibland är jag också så himla glad att vi inte har någon bil. Alla kortare ärenden blir till fots eller till cykel. Någonting jag hoppas att jag fortsätter med den dagen vi skaffar bil. Bara för att man har en bil så behöver man inte alltid använda den för transport kortare sträckor.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback