Så blev OS helt plötsligt mycket tråkigare

Sverige borta, Ryssland borta nu är det bara Finland kvar som det går att heja på. Finska tidningar retar oss svenskar idag, det kan de få göra, är det några som förtjänar ett OS-guld i hockey så är det väl just Finland. Grannlandet behöver ju också fylla på medaljskörden lite, en medalj hittills är inte mycket att skryta med. Men det kommer ju förstås bli de där odrägliga lönnlöven som tar hem det, naturligtvis kommer det bli så, och då kan kanadensarna bli ännu lite mer odrägliga. Ska tydligen vara ett väldigt trevligt folk annars.....men inte inne på en hockeyarena.

Ska det alltid vara såhär, tar vi oss förbi kvarten så vinner vi guld eller vad? Och tänk att damkronorna fick vara kvar i OS några timmar längre än herrkronorna.

Annars har det här OS:et varit hur bra som helst. Trodde att det skulle bli ett sånt bakslag efter Turin men jag hade fel. Svenskarna på skidor är inte fy skam. Och Marcus Hellner ler ju sådär blygt och sött när han har tagit OS-guld. Men ett ord som jag inte längre tål att höra på tv är "njuter". Nu njuter vi av bilderna, nu ska vi njuta av os-guldet, vi bara njöt där uppe på pallen, nu ska vi hem och njuta av det här. Jag får eksem i öronen av att höra njuta, njuter, njöt, njuts. Men om sverige tar några medlajer till så får kan jag väl stå ut med att det njuts.


Nu ska jag njuta av lite choklad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback