Del 5 - the end

Efter det här inlägget ska jag sluta tjata om Prag - lovar.
Jag tycker den största behållningen i Prag var maten, drycken och det faktum att staden är väldigt vacker.
Att kunna äta vad man vill och njuta av diverse läckerheter utan att bry sig om vad det kostar är en lyx och precis vad man vill på en semester. Att maten dessutom är otroligt vällagad från grunden är ytterligare ett plus.
Vill man se , göra och njuta mycket för en billig peng är Prag definitivt stället att åka till.

Vill man bada, slippa krångel eller shoppa så ska man inte åka hit. Sippa krångla kan man ju göra om man åker på guidade turer m.m. annars får man luska själv vilket inte är världens lättaste (men inte så besvärligt heller, jag ska inte överdriva) Det är klart att det finns en hel del affärer men man kan lika gärna shoppa hemma, det är ungefär samma och priset är också samma.
Jag åker i alla fall gärna tillbaka hit någongång framöver -  om inte annat för att äta och dricka gott =).


Lite random pics:




Hotellbaren




Såhär ledsen var jag för att vi var tillbaka på parkeringen vid Arlanda, Sverige.
Egentligen var jag skitglad för att vi överlevde hemresan också. Jag var skiträdd halva flygresan (skakig start) men sen fick jag en liten flaska Finlandia och då kändes det mycket bättre. Sen var det dags att landa och när de började kringelikroksvänga sig in mot Arlanda visste jag att det är så man gör eftersom det var likadant när vi åkte hem från Barcelona så då var jag inte alls rädd utan kunde till och med titta ut genom fönstret. Jag kunde till och med vinka (nåja!) till flygnördarna som stod vid landningsbanan och kollade in flygplan. Nästa gång jag flyger kanske jag till och med kan bete mig som en normal människa och kanske kan jag faktiskt tro att jag visst kommer att överleva. Vi får se.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback