Del 1 Prag och flygresan

Hemma igen efter fem dagar i Prag, Tjeckien.
Finns inte en chans att jag orkar skriva om hela resan på en gång och jag antar att ingen orkar läsa ett sådant långt inlägg så jag tar det lite pö om pö.

För det första. Jag hatar att flyga, jag är rädd för att flyga, min puls rusar och jag känner allmänt obehag. Jag tänker heller inte skämmas för detta faktum, det är sjukt onaturligt att befinna sig så långt upp i en farkost som väger flera ton. Denna gången försökte jag självmedicinera med lite alkohol men jag hade nog behövt dra i mig en kvarting minst för att det skulle hjälpa. Starten gick ändå rätt hyffsat, sen bjöds det på kyckligsmörgås och ett glas rödvin och sen vips så skulle vi landa igen. Landningen var sjukt obehaglig, skakig och allmänt ljudlig. Ljud och skakningar under flygresa känns inte under några omständigheter bra även om det säkert är heeelt normalt.
Dock blev jag lite distraherad av mina öron som kan göra bedrövligt ont när de inte går att poppa ut (även om jag håller för näsan och blåser så att jag blir illröd i ansiktet). Det var en bebis som gallskrek under landningen och hade det inte varit för åldersskillnaden så hade jag gallskrikit jag med.

Till slut stannade flygplanet äntligen och vi kunde bege oss in på flygplatsen och ta oss till hotellet.
taxiresan dit var nästan värre än att flyga. Jag lovar och svär att vi var ca 30 cm från att krocka. Tjeckiska taxichaufförer vill inte gärna bromsa under några omständigheter. Sen satt vi fast i en bilkö i en tunnel i ca 10-15 minuter. Rutorna var nedvevade och jag trodde på riktigt att jag skulle kvävas pga avgaser.
Men sen var vi i alla fall framme.



Rostig flygplansvinge (nåja!) och Prags flygplan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback