Ryds Grottor

Idag har jag + sambo baxat ut cyklarna och begett oss ut på upptäcksfärd. Eller upptäcksfärd och upptäcksfärd. Säg det skolbarn i Skövde som inte har tvingats vandrat upp till Ryds Grottor på någon pissig friluftsdag (jag är mer förtjust i friluftsliv nu än jag någonsin var när jag gick i skolan, därav ordvalet pissig).

Det var mysigt trots att jag höll på att dö av cykelfärden upp dit. Från vårt hus och dit är det väl uppför 95 % av vägen. Och här snackar vi uppför, ryds grottor ligger på ett satans berg. Ett satans lågt västgötaberg men ändå.


På vägen hittade vi ett litet minivattenfall. Älskar forsande vatten på våren, det är så härligt när snön har smält och det bara dånar och brusar om vattnet.

 

Men sen till Ryds grottor ( som inte är några grottor utan mer en klyfta i berget). Jag sa till Johan: akta dig nu för *** vi vill inte att någon trillar ner här! Varpå han genast ska klättra ner lite till och titta närmare. Han tycker jag är feg, jag tycker jag är sund. Om man står vid kanten och tittar ner för ett stup som är x antal meter och där det längst ner finns stora, spetsiga, granithårda stenblock så är det alldeles naturligt att vara rädd tycker jag.

Frågan är bara hur lärarna kunde undvika att få hjärtinfarkt när de hade med sig en hel skolklass med vilda, klättrande satungar hit.

 

Och sen när vi kom hem blev det premiär för bikini (överdel) på balkongen. Så himla varmt och skönt. Måste bara komma ihåg att köpa mer solkräm, vet inte om en från 2008 har så stor effekt.



Kommentarer
Postat av: Maritha

Gissa om jag och A's syster höll på att få hjärtinfarkt när A och hennes L triggade varandra i vem som kunde komma längst ner. Det slutade med att ingen av dem höll på att komma upp igen...

Själv håller jag helt med dig om att det bara är hälsosamt att hålla sig en bit ifrån djupa klyftor med spetsiga stenbumligar!

Postat av: Jennie

Jäkla killar säger jag bara =). Varför måste de hålla på att klättra och ha sig, förstör ju utflykten för oss som är lite mer sunt ängsliga.

2010-04-13 @ 18:31:58
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback