Överflöd








Det rasar in tidningar i min brevlåda, varje dag kommer det en ny. Och jag betalar inte för en endaste av dem (ok, runners har jag köpt själv, dagarna innan jag visste att jag skulle få hela köksbordet fullt med tidningar). Det dumma är att jag inte hinner läsa dem. Blir bara något halvslött bläddrande innan det är dags för nästa. Hur kan det komma så många tidningar på en och samma gång, hur?

Spionen är visserligen rätt trist, det är ju någon studenttidning man får när man pluggar i Göteborg men det är ändå en tidning.
Hälsa får jag av misstag, det är någon annans tidningsprenumeration som handlar i min brevlåda pga samma efternamn. Jag har försökt leta reda på vart människan bor som egentligen ska ha den men hon finns tydligen inte på nätet. Jag har till och med varit runt lite i portarna här omkring för att kolla om hennes namn råkar stå någonstans - men icke! Nu tycker jag att jag har gjort mitt. Orkar inte ringa till Hälsa och upplysa dem om misstaget, hatar att ringa telefonsamtal så varför slösa ett på dem liksom. Dessutom är tidningen rätt kass, läser den knappt.
Hockey får man några nummer av när man är licensierad spelare och topphälsa och allt om mat är födelsedagspresent respektive julklapp.

Lägg till att jag har lånat sjuhundrafemtioelva böcker av M så har jag att läsa fram till nästa jul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback