Nu grönskar det

Fixat i ordning ute på balkongen idag. Eftersom vi har inglasad så går det bra att sätta ut plantor redan nu då det inte blir så kallt där ute. Eller det är vad jag hoppas i alla fall, det har gått bra föregående år. Fattas bara att alla växter dör. Att köpa blommor är ingen billig historia, men att köpa krukor är än värre. Snacka om dyrt för någon liten sketen lerkruka. Jag hade som tur var tillräckligt många krukor i skåpen för att fylla mitt behov denna gång.

Nu är det bara vattna, vattna, vattna hela sommaren lång. Blommor ska tydligen ha näring också, det brukar jag aldrig bry mig om men jag tänker att jag kanske ska ta och börja med det.

Jag kan riktigt se hur mina fingrar börjar anta en nyans närmare grön.


Jag har ingen före-bild men det är ungefär samma, minus växter, plus en massa tomma krukor och annat skräp som bara hivats ut för att balkongen är en sån bra förvaringsplats (tills den dagen man vill njuta lite kvällssol).







Kommentarer
Postat av: Madde

Men titta vad fint det blev! Kanon!

Postat av: Jennie

Lite hemtrevligare i alla fall =).

2010-04-27 @ 07:11:06
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback