Det Göttaste

Det bästa med att baka, baka liten kaka är givetvis att få slicka skålen efteråt.
Sockerkakssmet (som i detta fallet) är ljuvligt gott och är en stor anledning till att jag orkar baka sockerkaka överhuvudtaget. Ibland kan jag tycka att smeten är godare än själva kakan faktiskt. Men om jag skulle röra ihop smeten och sen äta hela direkt ur bunken så skulle det vara att gå bortom alla former av frosserigränser jag kan tänka mig. Det skulle kännas näst intill perverst. Därför måste jag baka kakan för att få smaka smeten.

Hur gör man när man får barn. Givetvis så borde väl barnen få ta över redskapsslickningen men jag tvivlar på att jag kommer älska mina barn så mycket att jag är beredd att försaka smeten.  Jag kan riktigt se mig själv ha dragkamp om bunken med mitt eget barn och den bilden känns inte riktigt helt okej.
Baka kaka i smyg kanske är da shit då.


Nä om man kanske skulle ta och baka lite chokladmuffins. Den smeten är också finemang.



Kommentarer
Postat av: Maritha

På högskolan hade jag en klasskamrat som gjorde kladdkakesmet så got som dagligen, men ytterst sällan kom så långt att hon verkligen gjorde kladdkaka... Frosseri i stoooora mått? Japp! Tydligen var det vääääääldigt gott, själv har jag aldrig provat. Eftersom jag ytterst sällan bakar (tyvärr) så blir det ytterst sällan smet heller..

Postat av: Jennie

Jösses, men som sagt där går gränsen för mig. Smet är gudagott men det måste bli kaka av det också. Har bakat banankaka idag och den smeten var också hyffsad :p.

2010-04-13 @ 18:33:35
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback