Den som inte tar bort luddet....

Tvättdag idag och då det är lakan m.m. som ska tvättas så är det den gemensamma tvättstugan som gäller. Vi har ju tvättmaskin i lägenheten men torkmöjligheterna är det sämre ställt med. Dessutom manglar jag ju alla sängkläder och handdukar och någon mangel har jag då inte sett till här uppe.

I alla fall så brukar vår tvättstuga nästan alltid vara fin, fräsch och städad = inte så många tvättstugebråk och arga lappar. Förutom idag, måste varit någon slarvig jävel som tvättade sista passet igår. Fullt med sköljmedel kvar i det facket. Jag vill inte blanda mtt underbart doftande lavendelsköljmedel med någon orange gegga.
Fullt med ludd kvar i torktumlaren, och ändå såg filtret lite sådär halvhjärtat avborstat ut. Vem gör sånt? vem tänker " Ja, jag torkar bort luddet men jag tänker fan inte ta bort allt"? Hur lat får man bli?

Jag tänker att jag kanske också kunde bli en sån där som skriver arga lappar.
Den som inte tar bort luddet ska dö!

 


Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag är också en sådan person som skriver arga lappar. Japp, jag har faktiskt redan startat lite grand. Problemet är bara att när man står där och inget hellre vill än att skiva en arg lapp så har man varken penna eller papper! Får bli ytterligare ett 'måste' i handväskan!

Postat av: Maritha

För övrigt så är den där boken alldeles underbar!

2010-04-19 @ 00:54:16
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kan tänka mig att boken är rolig =).

Har aldrig skrivit någon arg lapp...än. Eller jo förresten, en gång på jobbet skrev jag en. Den handlade om att om man råkade kasta chokladdryck på golvet i personalutrymmet så kanske man kunde tänka sig att torka upp efter sig. oklart om den gav någon effekt dock =).

2010-04-19 @ 11:39:18
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback