Hos optikern

Idag har jag varit och införskaffat linser. Det var verkligen på tiden och nu märker jag ju att jag ser bättre med linser än utan. Skärpan kanske inte är så mycket bättre men jag slipper se dubbelt och ögonen får vila. Skönt!
Men varför känns det som man har läxförhör varje gång man är där.
- Ser du understa raden
- Ja
- Vad står det?
- R Z T H
- oookej
-ser du understa raden nu då?
- ehhh nej
- när ser du prickarna bäst, ett eller två
- ehhh jag ser inte så mycket skillnad....ehhh.....ettan kanske
Och så håller det på. Jag fattar väl att det är för att man ska få korrekt styrka på sina linser men jag kan inte låta bli att känna mig liiite, liiiite misslyckad när jag inte ser understa raden. Ungefär som i skolan när man inte visste vilket år 
westfaliska freden slöts.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tyckte det var riktigt roligt; har aldrig varit hos optikern förut. men som du säger, det känns lite som läxförhör, särskilt när hon som avslutning konstaterade att preciiis kunde se vid körkortsgränsen, med BÅDA ögonen... det var inte ens någon idé att desta ett i taget. Går nu och väntar på att få hem glasögonen, de borde komma när som helst nu :)

Postat av: Jennie

Fast man kan ju i alla fall aldrig påverka hur bra eller hur dåligt man ser. Det är som det är. Men det är ruskigt skönt att få rätt styrka på linser/glasögon till slut för även om man inte tänker så mycket på det innan så är det ansträngande för ögon/hjärna att alltid gå och korrigera.

2009-10-23 @ 11:28:24
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback