Dramatik i tvättstugan

Höll på att manglade lakan nere i tvättstugan förut och när jag nästan var klar slutade mangeljäkeln att fungera. Lakanet satt kvar på valsen och var omöjligt att få varken fram eller tillbaka. Man vill ju inte hålla på att fingra för mycket där inne ifall mangelfanskapet får för sig att starta igen för då är det verkligen bye bye fingrar.
Så jag fick svälja min stolthet och söka upp vaktmästaren och be om hjälp. Han var ju självklart väldigt hjälpsam och trevlig (det är de alltid här där jag bor) och sa att jag förmodligen hade tryckt in för tjockt lager. Jajaa i alla fall visade det sig att säkringen på maskinen hade löst ut och att det bara var att trycka in den igen så fungade maskinen perfekt. Detta har jag alltså gått och hämtat hjälp för...att trycka in en knapp.

Jag är inget teknikfreak men jag är heller ingen nolla vad det gäller tekniska prylar. Jag vet vad en säkring är och om jag hade böjt på benen och kikat under inmatningsbordet så hade jag med all säkerhet sett att det fanns knappar där som man kunde provat att trycka på. Min enkla förklaring till varför jag inte gjorde det: jag greps av panik! Ett av mina finaste lakan satt fast i mangeljäveln i allmänna tvättstugan och jag kunde inte få loss det. Hjälp!

Inte ett av mina stoltaste ögonblick.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback