Frost

Nu har det gått snart en vecka sedan jag vaccinerade mig och jag kan nog med stor säkerhet säga att de enda biverkningar jag fick var trötthet (2 dagar) och ont i armen, kändes ungefär som träningsvärk och gick över på tre dagar. Känns helt klart värt det även om jag vet att man kan bli sjuk ändå. Men risken, kära vänner, minskar.

Dagens projekt består av att frosta av frysen + att torka ur kylskåpet. Städa i kylskåpet gör vi alldeles för sällan här hemma. Det märker man när man plockar ut alla burkar, flaskor, påsar m.m. Det är då man ser att kylskåpet är allt annat än skinande vitt om man säger så. Avfrostningen var också på tiden, gick ju knappt få igen frysjäveln pga av all is. Idag när det snöar lite lätt och är relativt kallt, kändes som en passande dag för avfrostning.


Kommentarer
Postat av: Madde

Fasen att jag inte tänkte på det! Jag glömmer frysen öppen jämt o ständigt och idioten som uppfann det har satt en varning när det går under -9 grader istället för att reagera på att det inte är normalt att ha den öppen i mer än tre minuter!

Postat av: Jennie

Ja det är ju lite dumt att den inte varnar när dörren är öppen i stället. Kunde knappt få in någonting i frysen pga all is så det var verkligen på tiden här hemma.

2009-11-06 @ 13:46:44
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback