Bu och Blä för

Saker jag stör mig på:

*Ordet outfit - förr frågade man: Vad ska du ha på dig? Nu: vad ska du ha för outfit? Ouuuuuuuuttttfiiiiiiiiitttttt. Jag får mental klåda när jag hör det ordet. Kommer aldrig säga det och om jag gör det; pleaase kill me! 

* Folk som säger: Jag gillar att fotografera - varenda jävel gillar att fotografera nu för tiden.  Varenda jävel har en systemkamera (slår vad om att de flesta ändå har den på autoläget). Jag har precis bestämt mig för att jag inte, inte ska köpa en systemkamera då jag (tyvärr) inser att jag inte har någon tid till att lära mig om ISO, skärpa, motljus, extern blixt och andra kamerarelaterade saker. Sorgligt nog så gillar jag också att fotografera (jag stör mig lika mycket på mig själv när jag säger det som med andra)

* Frasen: Vad har du för abonnemang? Skit i det du din lilla vessla till telefonabonnemangsförsäljare. Jag tänker inte byta i alla fall. Värst var killen som nästan följde mig ändå in på Gina och tyckte att min telefon var gammal och det var dags att byta.

* Snoozefunktionen - can't live with it,  can't live without it. Världen skulle i alla fall bli en bättre värld utan snooze.






Kommentarer
Postat av: Madde

Tips för mobilabonnemangsförsäljarna, säg att du har ett företagsabonnemang genom jobbet! Funkar sjukt bra! De kan inte sälja sådant och om de skulle kunna är det bara att säga att du inte kan bestämma sådant!=)

Postat av: Jennie

ja, det ska jag göra. bra tips =).

Annars kan jag ju köra på det som jag sa när de vill få mig att byta elbolag: min sambo sköter allt sånt . fick tyst på dem haha =)

2009-05-14 @ 18:21:01
Postat av: Maritha

Kan bara hålla med om ovanstående! Jag för min del brukar alltid säga till mobilabbonemangsförsäljarna att jag "tyvärr" har lång bindningstid kvar :)

Blev själv förföljd av en kille inne på Coop en gång, har fortfarande traumatiska minnen efter det! Fattar inte att de får föla efter en INNE i affärerna!

2009-05-16 @ 02:50:35
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag fattar inte att coop m.fl. tillåter att de står där inne. Jag kan tänka mig en bojkott av affärer som låter dess säljare husera.

2009-05-16 @ 18:30:00
URL: http://khalypso.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jag med! Snacka om irritationsmoment, när man ska in lite snabbt och handla, att bli förföljd av en försäljare genom halva affären!

2009-05-16 @ 19:18:03
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: mel

Hehe... jag har skrivit om försäljare ett par gånger =). Det handlar visserligen om teleförsäljare, men principen är densamma.



http://mel.blogg.se/2007/april/telefonforsaljare-del-2.html



Priset tog ändå Glocalnet vars automatiska uppringningmaskin när jag lyfte på luren berättade att de inte hade någon operatör ledig för tillfället och att de snart skulle återkomma. Fyra gånger. Gissa om man var sugen på att köpa deras tjänster när det femte gången fanns en människa i andra änden?

2009-05-29 @ 18:20:00
URL: http://mel.blogg.se/
Postat av: Jennie

mel: men jösses, det tog ju nästan priset, behöva vänta på att någon ska försöka sälja onödiga saker till en.

2009-06-05 @ 10:37:35
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback