Fullspäckat

Fullspäckad helg med utbildning av medarbetare, Eurovision och tentaplugg.
har varit riktigt roligt, men intensivt.

Förstår inte hur Norges låt kunde vinna med så stor marginal. Den enda anledningen jag kan se är att folket i europa har blivit hjärntvättade av att media har skrivit om hur bra den är. Men den vägen skall jag inte vandra då det är ett billigt retoriktrick när det inte blir som man vill. Jag antar att jag, som tycker att refrängen är okej men verserna direkt dåliga, tillhör minoriteten i Europa. Och visst är han gullig Alexander men att eurovision skulle vara en skönhetstävling det är väl Molitvasångerskan ett levande bevis på att den inte är. Att Sverige kom bland de sista var väl föga förvånande egentligen då låten är urtråkig. Den låt som vi hade kommit bäst med är väl egentligen den där grekiska låten Alla (eller något sådant). Men jag vidhåller att vi ska välja en låt som vi tycker är bra istället för att försöka vinna Eurovision -  händer det så händer det.

Utbildningsdagarna löpte på relativt smärtfritt trots sömnbrist hos mig och stressigt schema. Det blir nog väldigt bra det här. Otroligt inspirerande information från VD:n (den mannen kan verkligen tala) så nu hoppas jag att alla är supertaggade inför sommaren för det är verkligen jag.

Nu blir det först lunch här hemma (broccolisoppa och pannkakor) Sedan ska jag cykla iväg till högskolans bibliotek och fortsätta plugga där inga distraktionsmoment finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback