Aprilträning



Minskningen av tid beror naturligtvis på att hockeysäsongen är över och därmed inga ispass alls i april. Jag har tränat fler pass än förut men kortare. Tycker ändå att ca 13 timmar är helt okej. Däremot är det alldeles för dåligt med styrketräningen. Jag tycker det är urtråkigt, det ska inte förnekas men ändå. Det finns många, många fördelar med styrketräning så det är bara försöka bita ihop och köra. Något gym tänker jag inte släpa mig till. det räcker gott och väl med min egen kroppsvikt och gummiband som jag har.

I fredags cyklade jag tillsammans med Johan och hans bror till Axvall och tillbaka. Det är en sträcka på ca fyra mil. kändes helt okej även om det stundals var riktigt kämpigt på tillbakavägen med motvind och uppförslut. Denna sträcka är ju vad jag tänkte passa på att köra några gånger i sommar när jag ska ta mig till jobbet och hem igen. Men då det är grusväg med en massa hålor i så går där bara cykla när det är ljust ute så det får bli när jag jobbar morgon/dag i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback