Helgen

Har varit full fart hela helgen. Jobbade mellan fredag-lördag sedan iväg på hockeyträning där jag lyckades prestera en praktvurpa (snubblade på en lagkamrat när jag åkte baklänges). Praktvurpan resulterade i sin tur i ett 3 cm långt blåmärke i handen eftersom jag antagligen landade med klubben mellan handen och isen. Har ingen aning om hur ett sådant blåmärke annars skulle uppstå. Mig veterligen har jag aldrig haft blåmärken på handflatan förut men någongång ska ju vara den första.
Sedan hem och bytte om och iväg till
Maritha och Andy för 90-årskalas. Tre 30-årsfirare på samma kväll (David var den tredje). Det blev god mat och dryck blandat med trevligt sällskap. Lyckades komma tvåa på den ursvåra tipspromenaden (när invigdes stockholmsstadshus,när bestegs mount everest för första gången os.v.) men hey, no points for second place.
Vi drog oss hem ganska så tidigt, var tyvärr helt utmattad av jobb och träning.

Igår bar det iväg till tranås för att kolla på hockey. Tre jättar (där jag med mina 182 centimetrar var klart kortast) i en liten citycar men det funkade. Resan hottades upp lite med hjälp av en GPS och även om det inte direkt är en ny uppfinning så har jag aldrig använt en förut. Smidigt, smidigt när man skulle hitta ishallen. Matchen blev ju tyvärr totalt fiasko med Skövdeförlust 6-2. Ren utskåpning skulle man kanske kunna uttrycka det. Hamburgarna var totalt oätliga, värmda i mikron som de var. Helt gråa och sladdriga. Än visar jag inga tecken på matförgiftning men det finns ju tid till det än. Hur man kan sälja sådan skit övergår mitt förstånd. Åt naturligtvis inte mer än två tuggor av köttet. Skämmes!
Annars var Tranås riktigt bra och skövde inte alls lika bra naturligtvis.
Denna gången var nog själva resan roligare än matchen. Men sådär är det ibland i sportens värld och man får ta det onda med det goda och så vidare.

Så idag blir det jobb, ska försöka hinna styrketräna, handla och lämna tillbaka bilen innan dess.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Blåmärken i handlflatan är underligt, det har jag nog aldrig haft...

Festen var en trevlig tillställning, men tipspromenafden var svår!

Jag har en ganska lugn jobbvecka; mån+ tis natt och fre kväll. Jag och David var på första boxningsträningen ikväll, det var hårt och roligt! Nu har 2009 börjat på riktigt!

Postat av: Jennie

Gött med boxning =)

2009-01-13 @ 20:53:27
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback