En händelserik dag

Igår hände det grejer.

Åkte till stan vid elvatiden och fikade med två föredetta arbetskamrater som numera fortfarade är vänner + litet barn. Det lilla barnet blev tyvärr helt nersmutsad när hon kröp omkring på golvet eftersom Rådhuset uppenbarligen inte har vett nog att rengöra golven ordentligt. Jag skriver rådhuset eftersom jag inte vet i vilket led det slarvas. Trots sktitiga golv var det trevligt. Sedan snabbt iväg och byta en julklapp. PÅ väg hem hände det igen. Kopplingen på bilen gick åt skogen för andra gången på ett halvår och ja det var jag som körde igen. Denna gång lyckades jag inte ta mig ändå hem. Det fattades en hundra meter. Johan kom till undsättning och vi baxade hem bilen.

Snabbt i med käk till magen och packning av grejer och hockeyutrustning. Sedan tanke om shit jag hinner inte gå till ishallen för samling klockan två. Fick bli bilen trots frånvaro av koppling. Johan startade på tvåan och tvåan fick det bli hela vägen (tur att det är nära till Billingehov).

Sedan bussresa till Borås för träningsmatch mot deras damlag. Nervositet för min del på uppvärmningen men det släppte när matchen väl kom igång. Vi förlorade med 6-3 men hade ledning med 3-1 ett tag. Tyckte ändå att resultatet var lyckat med tanke på at borås visst spelar i serie och Flames inte har spelat match på länge länge (jag har aldrig spelat match förutom en jippogrej mot U8). Ett av de svettigare momenten var nog att kränga på sig utrustningen i ett stekhett omklädningsrum, var genomsvett redan där och det höll naturligtvis i sig tills duschen.

Åt på McD och nöjda, glada,mätta,belåtna och en aning trötta sätta vi oss i bussen för hemfärd. Vi kom några mil sedan ´ville inte bussen riktigt vara med längre. All elektricitet slocknade och bussen gick köra några hundra meter in på en bensinmack sedan dog den. Och där satt vi i en buss som kallnade snabbt på grund av kylan utomhus.
Busschauffören hade tydligen kontakter i boråstrakten så en ersättningsbuss kom ganska så snabbt men all utrustning blev kvar i den gamla då luckorna tydligen styrdes med el.

Vandrade hem från Billingehov  i kylan, en väg som kändes betydligt längre än den är och tänkte på hur stor sannolikhet det egentligen kunde vara att bilen och bussen skulle gå sönder på samma dag. Men det hände.
Trots detta uppvägde upplevelsen av min första hockeymatch och dagen blev väldigt lyckad.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Snacka om maximal otur! Kul att första matchen kändes bra, även om resultatet inte blev så bra.

Postat av: Jennie

Jo men jag tyckte ändå resultatet blev bra med tanke på omständigheterna =)

2009-01-06 @ 03:26:27
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback