Fisken från helvetet

Long time sen senast.
Orkar inte med att sitta och glo på en skärm när det ska föreställa att vara sommar ute. Föreställa ja, men det är inte mycket till show. Några fina veckor i juni annars ingenting. Lite sol här och där men annars bara regn, regn och regn. Som vamligt. Fyra regnfria dagar i juli var det visst. Man får vara tacksam för det man får.

I lördags hade vi kräftskiva för att fira att semstern var slut. Några hade ångest men inte jag, man kan tydligen inte få någon ångest om man aldrig hade någon semester från första börja. Något att komma ihåg. I alla fall, vi skulle ha kräftskiva men eftersom Johan inte är något större fan av kräftor (det är för jobbigt att skala) så köpte vi även ett paket räkor (tydligen mindre jobbigt att skala).
Med i räkpaketet fick vi med den fulaste lilla fisken jag någonsin sett. En monsterfisk. Sprider troligtvis zombiesmitta eller något.



Eftersom Johan är väldigt känslig med mat och inte kunde tänka sig att
äta räkor som hade varit i närheten av den fula fisken så skulle jag för första gången i mitt liv åka till MAXI och lämna tillbaka en vara. Jag hade verkligen laddat inför uppgiften, jag såg mig själv kräva ett nytt räkpaket och hade funderat ut repliker till alla scenarion som skulle kunna tänkas utspelas när varan skulle reklameras. "Jag spenderar tiotusentals kronor här varje år och jag kan inte ens få ett ruttet räkpaket tillbaka. Ni har förstört hela vår kräftfest" var nog det mest svulstiga och överdrivna jag hann komma till innan jag kom på att vi inte hade något kvitto och således inte kunde lämna tillbaka räkpaketet. Vilket antiklimax! Historian slutade med att Johan fick köpa nya räkor och vi andra åt kräftor och räkor smittade av fisken. än har vi inte blivit sjuka men jag väntar fortfarande att bli förvandlad till zombie eller någon annan ljusskygg varelse.

En avslutande, lite mera finstämd bild från år oerhört lyckade kräftskiva (jag lyckades hålla mig hyffsat pigg ända tills 24.00)



Åh, jag höll på att missa, Jag i kräfthatt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback