Dålig Sööörviiis

På tal om ICA MAXI (se inlägg om fisk i räkpaket längre ner). När jag var där och skulle panikshoppa en mascara inför galamiddagen så råkade jag klanta mig en aning. Vid sminket har de av någon anledning ställt upp massa teer på något slags bord. Det är typ iste i galsflaskor som står och trängs i det där bordet och i min iver att komma till det där förbannade sminket så råkade jag häva ner en sådan flaska som föll i golvet och naturligtvis gick i tusen bitar.
Känslan var densamma som när man tappade ett glas i skolmatsalen på högstadiet. Alla vände sig om och jag väntade på applåderna. Naturligtvis kom det inga applåder eftersom MAXI är ett ställe för vuxna och inte ett tillhåll för finniga, hormonstinna tonåringar. Däremot fick jag hasa mig fram till två ur personalen och generat pipa fram:
- eh, jag är hemskt ledsen men jag råååkade liksom eh stöta ner en av flaskorna därborta och eh den gick typ sönder.
Varpå den ena tittar surt på mig och säger:
- Jaha, det var inte ju bra
- eh nej, jag ber om ursäkt
- (djup suck) jaha då får väl vi ta hand om det då (tittar trött på den andra)

Som om inte min förnedring var total allredan. Som om inte jag visste att det var otroligt klantigt av mig. Men att bli bemött som en jäkla ligist som vill ställa till problem för personalen där går gränsen. Jag har spenderat 31 500 kronor på nämnda ställe i år. Jag tror att de har tjänat mer pengar på mig än vad de förlorar på att jag välter ut en teflaska för 19 spänn. Det kan hända att jag överreagerar en aning. Men så många gånger som jag har torkat upp grejer som tappade drickor, glassar, varor, spyor etc. på mitt jobb, alltid med ett leende på läpparna och alltid med ett försäkrande: det är absolut ingen fara, det är sånt som händer, jag fixar det, tänk inte på det. Tydligen blir man inte behandlad så som man behandlar andra. Och om det nu är så att de där jäkla glasflaskorna välts ner så ofta att personalen inte orkar med det längre så kanske det är dags att byta ställe för dem.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag funderar över det varje gång jag är där, hur det kommer sig att de tycker att det är en logisk placering att ställa téerna bland sminket... Har fortfarande inte kommit på någon förklaring.

Postat av: Madde

Jag har också funderat på varför de står där. Det är ju ingen tillfällig drive, de har stått där i månader. Undra hur de tänker...

2009-08-20 @ 22:08:36
URL: http://mintto.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tror man ska associera teerna med skönhet. Drick det här gröna teet så blir du vacker typ. Jag personligen tänker att teet är full av kemikalier så jag vill inte ha det :p

2009-08-21 @ 10:53:41
URL: http://khalypso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback