Slött



Usch och fy vad slött med träning det har varit denna månad.
Har ju varit sjuk ett bra tag fast inte så allvarligt så att jag inte kunnat lyfta på arslet och tagit några promenader.  Först blev johan sjuk och då fick jag ont i halsen några dagar senare. Ont i halsen är ju big nono att träna med och det höll i sig mer än en vecka. Medan Johan halvt hostade ihjäl sig här hemma så var jag konstant halvsjuk. Det bröt liksom aldrig ut på riktigt. Nu efter ca 2 1/2 vecka känner jag i alla fall att det börjar gå över så snart är det dags att snöra på sig joggingskorna igen. Problemet är att man blir så omotiverad och slö efter ett träningsuppehåll. Jag vet ju att det ordnar sig efter ett par-tre träningstillfällen igen men att få tummen ur att genomföra det, jobbigt. Så här sitter jag nu slö och fullproppad med onyttigheter. Av någon anledning leder också träningsuppehåll till matslarv vilket resulterar i svullning av en massa onyttigheter. Vågen låter jag bli ett tag framöver tror jag. det man inte vet har man inte ont av heter det ju.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Men nu är det så kallt och ruskigt att jogga..:( Jag får återuppta det till våren igen, och köra på med Nautilus i höst och vinter. Jag har ju fått en träningskamrat, och vi hjälps åt att peppa varandra :)

Det är underligt det där med hur motionen och kosten, och hela livsstilen påverkar varandra. När man kommer igång med träningen så är det som om man helt enkelt inte blir lika sugen på onyttigheterna, och det är ju en bra bonus :)

Postat av: Jennie

Tycker det är skönt att jogga i rusket så länge det inte blåser föör mycket. Sen när det är halt blir det också rätt jobbigt. lätt att man sträcker sig om man halkar till och måste överkompensera nånstans. Skulle också vilja ha träningskort men har inte råd som det är nu tyvärr. Annars hade jag köpt ett fyramånaders på stört. Får se hur mkt jobb det blir så ev kan jag hänga på.

2008-10-26 @ 21:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback