Shut up and Sing

Låg på soffan och kollade på dokumentären Shut up and Sing som handlar om Dixie Chicks.
Efter att ha uttalat sig negativt om Bush och ´kriget startar en hatkampanj mot Dixie Chicks i hela USA.
Se trailern så förstår man även om man inte sett filmen.
Filmen var urbra, tyvärr så missade jag de första tjugo minutrarna men den var verkligen sevärd. Vilka tjejer, starka, modiga, roliga o.s.v....
Jag förstår inte hur det kan finnas så mycket hat där i USA. Jag har förvisso aldrig varit där och ska ju egentligen inte uttala mig men av det jag har sett på TV och diverse doukumentärer visar på en massa hat till höger och vänster.
Gud förbjude att man uttalar sig negativt om sitt land, då blir man kallad förrädare, antipatriotisk (vilket verkar vara ett riktigt otäckt skällsord till skillnad mot i Sverige) och jag vet inte vad. Det finns säkert en hel del kärlek i det landet också men just nu slås jag av hatet.


Svar på tal och en riktigt bra låt:

Kommentarer
Postat av: Maritha

Det känns befriande med kvinnliga artister som har starka åsikter och vågar stå upp för dem, som motvikt till alla åmande sexsymboler!

Tyvärr missade jag dokumentären igår, men ser´att den går i repris 2/11; DVD'n skall omedelbart ställas på inspelning!

Postat av: Jennie

den var riktigt bra så gör det.

2008-10-29 @ 11:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback