Dagens pepp.

Varför kan man komma på minst 100 olika saker man är dålig på och bara nåra enstaka, om ens några, saker man är bra på.

Jag ska försöka.
1. Jag är bra på att analysera och tänka kritiskt
2. Jag är bra på att laga mat och baka
3. Jag är bra på att måla (väggar)

Genast när man tänker på saker man är bra på dyker det upp små tvivel i huvudet, nja men det kan jag ju inte skriva det finns så många andra som är bättre, jag är ju bara hyffsat och sådär bra och så vidare...
Varför är man expert på att trycka ner sig själv? Så som jag behandlar mig själv skulle jag aldrig drömma om att behandla andra, varför är man så elak mot sig själv?

maritha och andra som läser min blogg, vilka tre saker är du bra på?

Kommentarer
Postat av: Maritha

Det är verkligen em bra och viktig sak du tar upp; vi måste bli bättre på att peppa oss själva!

Jag är bra på att:

1) Ta ut och sammanfatta det väsentliga ur en text.

- Gäller även t.ex ur patienternas journaler; har jag läst igenom den så kommer jag ihåg det viktiga.

2) Se till att saker blir gjorda (om jag själv är motiverad).

... Oj, vad svårt det var att komma på en tredje...

3) Jag är noggrann när jag utför saker, och slarvar inte.

Postat av: Maritha

Jag tyckte att det här var så bra att jag har startat ett pepp-uppror :)

2008-10-22 @ 08:27:24
URL: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback