Jag orkade

Det gick jättebra att springa igår. Tiden blev 32 minuter vilket jag är rätt så nöjd med. Det hade varit en usel tid förrförra sommaren men det är en riktigt bra tid nu. Om man också tar med i beräkningen att det var så trångt att man knappt kunde springa framåt i vissa partier så är det riktigt bra. Jag lyckades dock hålla igång och springa hela vägen förutom i starten och jag hade kunnat springa betydligt fortare egentligen då jag hade massor av energi kvar när jag kom i mål.

Kanonväder igår också. Kunde knappast bli bättre. det är ju så mycket lättare att springa när det är varmt i luften då musklerna blir varmare så mycket snabbare och man känner sig mer rörlig.

Det var också väldigt lätt att springa när man hade så mycket anat att fokusera på längs vägen än att man var trött. Folk som stod och hejade på och spelade musik var väldigt energihöjande. Nu vill jag verkligen springa Göteborgsvarvet men det är himla mycket tuffare än 5 km och för mig krävs det en oändlig mängd träning för att kunna ta mig i mål där.


Kommentarer
Postat av: sannaTJ

Åh, det är så härligt när man kommer hem efter en springtur, inget klår det :D
Kolla gärna in på min blogg också, http://sannaTJ.blogg.se/ :) Kraam

2008-05-08 @ 09:55:26
Postat av: linn

Gud, vad härligt det låter. Man kanske skulle börja springa en del nu i det fina vädret haha. Checka gärna min blogg http://vinterfagel.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback