Sluta spekulera

Efter att ha tittat på ett antal youtubeklipp med melodifestivallåtarna som nyligen släpps kan jag bara konstatera en sak - folk fokuserar på fel sak!
I kommentar efter kommentar ältas det om vilket bidrag som kommer gå bäst hem i övriga Europa. Vilket bidrag ska vi skicka för att vinna? Jag har själv varit en av dessa spekulerare men inte längre.
Naturligtvis ska den låt vinna som svenskarna tycker är bäst. Vad bryr vi väl oss om vad Europa tycker. Vi är väl inte en skock får som låter oss fösas hit och dit. Vi skickar väl vilken låt vi vill, bara vi gillar den! Så strunta i vilken låt som har mest Eurovisionpotential nu och rösta på vad ni tycker är bäst.
Jag skulle banne mig skämmas om Sverige skickade en låt som Ukrainas förra året, skit sak samma om den kom tvåa, jag är betydligt mer stolt över the Ark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback