Ovett

Påsklov för ena hälften av Sveriges ungdomar. Påsklov betyder lediga fjortisar. Lediga fjortisar betyder fullsmockade tåg med en decibelnivå långt över det normala. Det i sin tur betyder att det blir pest att ta sig till skolan.

Satte mig och försökte plugga lite på ditvägen. Skulle vara duktig för en gångs skull. Ha, kunde ju jag tro. Det dröjde inte länge förrän huvudet värkte av allt tjatter och just idag hade jag glömt ladda min mobil så jag kunde inte försöka dränka ljudet med hjälp av P3 som jag vanligtvis gör.
Framför mig satt ett par fjortisar (fjortis är ingen ålder, det är ett mentalt tillstånd), rätt som det var lyfte den ena fram en sprayflaska ur väskan och vad gör hon? Jo, hon börjar spraya sitt hår. På ett tåg, fullt med potentiella astmatiker eller andra parfymintoleranta. Jag är ingadera men eftersom jag satt precis bakom fick jag en dusch rätt i näsan vilket jag inte uppskattade sådär jättemycket.

Tyvärr föddes jag helt utan ryggrad (eller civilkurage kanske vissa skulle föredra) så jag sitter tyst och tjurar på vanligt svenskt manér. Sprayningen upprepar hon sedan två gånger till. Hur är man funtad om man sitter och sprayar sitt redan snorstela hår mitt i en tågvagn. Snacka om att vara totalt egocentrerad.
Och du bruden, så jäkla till dig behöver du inte vara för att åka på shoppingrunda i Göteborg. Staden är inte så spännande, jag vet, jag är där varje dag. Och man får kliva av tåget även om frisyren råkar stå på ändå, jag vet det också, min gör det alltid och hittills har jag aldrig blivit nekad tillträde till staden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback