Let's Dance (om än i otakt)

Tina är ju så grym när hon dansar salsa.

Jag vill också kunna dansa men det kan jag inte. Jag har nämligen ingen taktkänsla eller förmåga till koordination, typ ingen alls. I amerikanska serier brukar de skämta om white guys och deras dansförmåga och sedan visar de alltid någon töntig vit snubbe som stutsar lite nördigt upp och ner naturligtvis utan taktkänsla - det där är jag. När jag gick på step-up och liknande förr så hade jag stora problem med att bara klara basicstegen och när armarna lades på var det nästan kört. Några gånger gick jag t.o.m. på en sån där funkklass, alltså dans. Det gick väl sådär om jag ska vara snäll mot mig själv. Grejen var att det var bland det roligaste jag gjort så jag glömde bort att jag såg helt malplacerad ut därav min önskan om att kunna dansa. Om jag skulle vara med i Let's Dance så skulle nog min prestation bara hamna snäppet bättre än Ulf Larssons eller han den där Peppe.

Jag skyller min oförmåga att kontrollera armar och ben till musik på att jag är låång (1,82). Det måste bara vara därför. Det är som med dans som med redskapsgymnastik inbillar jag mig. Det är ingen fördel att vara lång, jag tänker fortsätta skylla på det så länge jag lever vad än folk säger!

Det där med redskapsgymnastiken förtjänar förresten ett helt eget inlägg någongång i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback