Ipren är f-n inte intelligent

Nu förstår jag varför bebisar vill bita på saker när de får tänder. Det kliar ju något djävulusiskt nu när tandköttet börar läka. Jag vill vara där med tungan och peta men samtidigt tycker jag att det är riktigt otäckt att känna hålen efter tänderna.

Idag har varit en riktigt skitdag. En riktigt riktigt skitsugdag. Skulle åka till skolan men fick snällt åka hem igen pga av mensjäkelskapsont. Får så någon gång per år. Jag fattar inte vad det är för fel på mig (äggstockscystor och andra otrevligheter flimmrar förbi) men jag får så jäkla ont att jag bara vill gråta. Vilket jag också gjorde när jag låg och krälade på hallgolvet för att det inte ville sluta göra ont och jag bara ville kräkas. Hyste starka systerkänslor gentemot tjejen som spydde i direktsändning (alla vet vem jag menar). Ipren hjälpte inte, varmt bad hjälpte inte. Först när jag stjälpt i mig en brustablett alvedon kunde jag stå upp igen. Jag vet dock inte om det var alvedonen som gjorde susen eller om det gick över av sig själv.

Killar har sån tur som slipper allt sånt. Varför var Eva tvungen att äta det där äpplet? Eller som Annika Lantz uttryckte sig i sin bok 9 1/2 månad ; Tänk att ett vanligt blodsockerfall kunde få sådana ödesdigra konsekvenser.

Hur ska jag någonsin våga föda barn när det gör så ont ibland att bara ha mens?

Jag fick i alla fall en princessbakelse till fikat idag, det är nog det enda värt att notera från denna dag annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback