Hot Dogs

Idag var det fem hundar med på tåget. Fem?!
Är det internationella hunddagen idag eller vad är det frågan om?
Jag har aldrig varit med om att så många hundar har varit ute och åkt tåg klockan fyra på en måndageftermiddag.
Hundarna var givetvis hur söta som helst och en hund fick för sig att göra en utflykt till min plats och börja rota runt bland mina matlådor. Det var roligt tyckte både hunden och jag,  så länge det varade. När ägaren uppmärksammade att hunden var på fel sida om mittgången ryckte hon förskräckt i kopplet och gav mig ett förläget leende. Jag försökte återgälde det genom att ge henne mitt mest övertygande "det är lugnt jag ääääääälskar hundar-smile" för att släta över det hela, jag tror det lyckades ganska bra.

Annars har jag för andra gången varit på Göteborgs studentbokhandel utan att få med mig kursboken hem. Den här gången var den slut men nya kommer tydligen imorgon. Jag är trött på att leva farligt så jag bad om att få lägga undan en kopia när boken kommer.  Dock fick jag med mig en statistikbok som verkar hyffsat lovande. Det är min förhoppning att jag skall lära mig statistik denna gång, femte gången gillt eller liknande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback