Vädrets makter

Egentligen är det tröttsamt att diskutera vädret men eftersom jag är svensk så gör jag det ändå.

Vad i helskotta vad det för väder igår?
Det kändes inte ens som väder utan som ett straff. Vad jag har gjort för att förtjäna det vet jag inte men  ett straff var det. Regnet piskade mig och vinden kvävde mig sånär medan jag hade fullt upp med att hålla cykeln på rätt spår i snömodden.

Hallå därute den eller det som bestämmer över vädret. Det räcker med ett pissigt väderår (2007) så please gör 2008 bara lite eller mycket bättre. Jag saknar årstidernas växlingar.Nu glider de in och ur varandra utan att det märks. Jag vet att det är vinter för i almanackan står det JANUARI, hade jag vetat det annars? Vad hände med min barndoms kalla vintrar? Är det en efterkonstruktion? Eller har vädret helt enkelt blivit för jävligt?



image168
Bättre tider på gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback