Ett löfte om nytt

Nyårsafton är alltid härlig. Ett löfte om ett nytt år, ett löfte om att få börja om på nytt, att ändra sig. Så blir det naturligtvis aldrig men på nyårsafton kan man få låtsas som att det är så.
Vi hade middag hemma. Vi var bara fyra (lite senare fem) personer men det var mysigt.
Jag har varit sjuk i en och en halv vecka och har den senaste veckan hostat upp lugorna både en och två gånger. är så sakta på bättringsvägen nu men orkade inte göra mig och lägenheten i så fin ordning inför gårdagen som jag hade tänkt. En fin dukning och god mat blev det i alla fall. (maten kan jag egentligen inte uttala mig om eftersom jag inte har någon smak att tala om under denna dunderförkylning)

Dukning:

            

Meny:
Chevrétoast med sallad


Ugnsbakad fläskfilé med klyftpotatis och whiskeysås


Cheesecake


Huvudrätten kanske inte var så snygg upplagd men den var ryslig god (det jag kände). Efterrätten kan jag inte ta någon ära av då det var D som hade lagd ned mycket möda och stort besvär med den.

♥Gott Nytt år!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback