Sov du lilla videung....

Hur ska man göra när man inte kan sova?
Visst jag kan stänga av datorn, jag kan stänga av TV:n. Men jag vet ju redan nu att jag inte kommer somna. Jag är ju klarvaken, trött men ändå klarvaken. Och jag vet, när det blir tyst och mörkt i rummet så kommer hjärtat börja slå fortare, alla jobbiga saker man inte vill tänka på blir omöjligt att slå ifrån sig och då är det sista man kan göra att somna. Jag skulle ju kunna gå in i bensodimman, någon propavan har jag nog också som ligger och skräpar här hemma men jag vill verkligen inte det. Jag vill lära mig att somna...punkt. Får väl försöka ändå, eller så är jag vaken tills nästa natt och hoppas på bättre lycka då.

Sov du lilla videung,

än så är det vinter.

Än så sova björk och ljung

ros och hyacinter.

Än så är det långt till vår,

innan rönn i blomma står.

Sov du lilla vide,

än så är det vinter.

Jag går i ide, väck mig när det är vår (eller när det börjar snöa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback