Jag skickar det till inkasso

SIK spelade mot Troja/Ljungby i söndagens alletta syd i hockeyns division 1. Jag hade för en gång skull köpt matchlotter och för er som inte vet vad det är så är det små lotter som man drar från en sådan där lottring där olika matchresultat står t.ex. 5-3, 7-1. o.s.v. Vinner gör man ju naturligtvis om resultat blir detsamma som det som står på lotten men det har ni såklart redan fattat.

I alla fall jag hade köpt matchlotter och fick följande resultat på dem. 2-0, 0-3. 6-4. Jaha, tänkte ja, ingen vinst den här gången heller. Det enda som i så fall kändes lite realistiskt var 0-3. Troja är nämligen suveräna serieledare och Skövde låg sist. Inte en chans att det blir 2-0 eller 6-4.

Jag vinner aldrig någonting. Jag är inte en person som kommer hem med tre gigantiska chokladkartonger och en överdimensionerad kanin från Liseberg trots att jag ha spelat bort en ej försumbar summa pengar på deras hjul. Nu hade jag köpt en lott som det stod 6-4 på? Vad blev matchresultatet? Just det, 5-4. Men det räcker inte med det. Skövde fick ett helt korrekt mål bortdömt i 2.a perioden och vad innebär det? Just det, det hade blivit 6-4 och 100 kr till mig om inte domaren varit ett blindstyre.

Jag funderar starkt på att ringa till domarorganisationen (vad den nu heter) och kräva dem på 100 spänn. Jag känner mig rejält snuvad på min vinst...


(Jag var i alla fall himla glad att Skövde vann, vilken match, den hade allt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback