Doftljus

Nu har jag fått mina ljus (tack för hemleveransen Maritha och Andreas).
Doftar naturligtvis ljuvligt men har inte kunnat tända någon av dem eftersom min enda ljushållare som passar för den typen av ljus är upptagen. Ett ljus från lagerhaus som doftar lakrits. Det luktar faktiskt jättegott, enda problemet är att det brinner för jäkla dåligt. Ljusen från party lite brinner ner till sista stearindroppen, nästan i alla fall men det gör inte det här billiga ljuset. Här för man hålla på att peta på kanterna och hålla av stearin eftersom veken brinner för fort eller nåt så lågan dränks i smält stearin.
Men jag har inte råd att elda upp mina party lite ljus hela tiden så jag får varva med lågbudget någon gång ibland.
Denna gång blev det dofterna vita snöbär, hallon och timjan, toskanska vingårdar och plommonkonjak (eller nåt kommer inte riktigt ihåg namnet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback