Visa hänsyn!

Alla gångare som går på en kombinerad gång/cykelbana kan ni ta och fatta att det alltså finns cyklister på samma väg som ni helt planlöst vandrar runt på. Det betyder att om man helt tvärt, utan förvarning vill byta sida eller eventuellt svänga in på någon annan bana så får man faktiskt se till att slänga en blick bakom axeln innan man korsar hela banan.
Höll på att köra på en tant idag som helt klart gick på vänster sida varpå jag naturligtvis började köra om på höger sida (det gick inte så fort eftersom det var uppförsbacke). Helt plötsligt gjorde hon en 90-graderssväng till en annan bana när hon nästan redan passerat den vilket ledde till att jag fick tvärbromsa. Då tittade tanten och hennes gubbe surt på mig som om det var mitt fel. Ursäkta, mitt fel???? Vissa har faktiskt bråttom till tåget och kan inte ligga och snigla sig i pensionärsgångtakt för att vänta på om de ev. kan tänka sig att svänga av snart!

Skärp er för tusan eller skyll er själva om jag mosar er med stänkskärmarna!!!!!!!!


(Självklart plingar jag med ringklockan om jag inte anser att jag med god marginal kan passera-nåja nästan alltid i alla fall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback