Var det verkligen så jäkla dåligt?

Sitter och läser på aftonbladet om gårdagens match i fotboll. På aftonblaadet finns det ofta, som bekant för många, diverse olika forum där snillen kan spekulera om olika händelser. Det måste vara ett av de forum som är mest befriat från IQ ever. Jag tycker att om man inte har något mer konstruktivt att komma med än: Sverige e så satans dåliga bah, Sverige suuuuuuuuger, så kass, avgå Lagerbäck m.m. så kan man lika gärna skita i att trycka på send-knappen.

Förresten är väl förlust mot Spanien helt väntad och 3-0 är väl ingen katastrof. Sveriges landslag  i fotboll är så otroligt överskattat. Med nio miljoner invånare så är det inte så konstigt att vi inte är bättre med tanke på att fotboll spelas runt om i hela världen. Det säger ju sig självt. Hur många supertalanger finns det på 9 miljoner invånare jämfört mot Spanien som har ca 40 miljoner invånare (Wikipedia). 

 Visserligen såg jag nästan bara första halvlek eftersom jag hellre gick och la mig än att fortsätta titta. Men inte berodde det på att Sveige spelade "så jäkla kass". För mig är fotboll ungefär lika roligt som att sitta och vänta på att vattnet ska koka upp i kastrullen. I alla fall om man jämför med hockey. Först händer ingenting, sen händer ingenting, sen händer ingenting. Sen när man äntligen tycker att det börjar ända någonting och man tycker sig se lite bubbel på ytan så händer ingenting. Sen händer allt på en gång och då är det ändå inte det minsta spännande längre. Det finns säkert tusen anledningar varför hockey är så mycket roligare än fotboll men det får bli ett annat inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback