Hög på socker

Efter frukost proppade jag i mig x antal non-stops. Älskar Non-Stop. Jag skulle egentligen ha fått den nya chokladkakan från marabou som innehåller non-stop istället för en påse men den fanns sorgligt nog inte (till min stora besvikelse såklart) i affären som J var i. Så istället för en nätt chokladkaka á 100 g så blev det en megapåse innehållandes 250 g. Not så good för figuren men ååå så gott.
 
Jag har också kommit på ett sätt att hindra mig från att trycka i mig hela påsen på en gång som är så lätt hänt annars(namnet non-stop har väl tillkommit på förekommen anledning). Jag försöker dela non-stopsen så att den ena halvan förblir intakt så att den ser ut som en lins (som man stoppar i ögat). Det är riktigt, riktigt svårt. Först måste man liksom avlägsna den andra halvan som går sönder sedan måste man försiktigt suga bort chokladen så att endast topplagret består. Jag har bara lyckats en enda gång. Men skam den som ger sig. Förutom äran kan man kanske tänka sig att bonusen blir en mer vältränad och smidig tunga (vad det nu ska vara bra för?!) och en godispåse som räcker minst 10 gånger längre.
Medvetet och ansvarstagande godisätande helt enkelt!


image150

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback