Nr 13 - den bästa

Läste att Djurgården har gett ett erbjudande till Mats Sundin om att komma tillbaka till Stockholm. Det vore inte fy skam att få se världens bästa nr 13 spela. För kommer han till Djurgården ja då kan ni vara säkra på att jag kommer att se åtminstonde en match. Annars är ju inte elitserien min grej, är ju mer för division 1 hockey jag :-).

Mats Sundin är ju en stor anledning till att jag är så hockeyintresserad som jag är.
Det var VM -98 som jag började titta på hockey på riktigt. Jag vet inte hur det gick till men jag satte väl på TV:n någon match och sedan satt jag som klistrad under hela VM. Det gjorde ju heller inte saken sämre att det blev guld det året. Finalen spelades ju då i bäst av två matcer om jag inte minns helt tokigt. Sverige vann den första matchen med 1-0 och Finland fick ett mål bortdömt. Matchen efter blev det 0-0 och Sverige vann guldet. Jag tror att det var så men minnet kan ju svika mig.

Egentligen hör det väl inte till saken men jag måste ju berätta att jag blev sådär idolaktigt tokkär i min nyvunna idol Mats Sundin som man bara kan bli när man är 13-14 år. Tillsammans med min kompis A så satt vi tillsammans och dreglade framför TV:n och bandade allt som visades med Mats (vilket var ganska mycket just då).
När A skulle åka till Stockholm så sa jag till henne; om du träffar Mats så ta en autograf till mig. Döm om min förvåning när hon kom hem med just - en autograf från Mats. Hon hade sjukt nog träffat på honom där mitt i Sthlm och snacka om att jag var avundsjuk! Tyvärr har jag tappat bot autografen  mitt jäkla klantarsle!!!!!!

Idag är jag naturligtvis inte längre kär i Sudden men jag tycker han är en fantastisk hockeyspelare och jag grät när Sverige vann OS-guld för att han + de andra stora (Foppa, Lidström m.fl.) fick vinna en sista gång tillsammans!

Hmm man kanske är lite knäpp ;-).

      
                                                                

Kommentarer
Postat av: Johan

Jupp han är ju bäst så enkelt är det ju! Kommer han till DIF så blir det garanterat tåget upp.

2007-05-14 @ 19:54:14
Postat av: Jennie

Jajemensan! Inga ursäkter längre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback