Lista

Lång lista som jag helt fräckt snor ifrån maritha :-). Måste ju ha något att sysselsätta mig med innan jag kan sova.


Vilken svordom använder du mest?
Fan, helt klart. Svär alldeles i helvete för mycket. Måste sluta med det.

Äger du en iPod?
Nej!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det är så olika. Nästan olika tider varje dag beroende på vad jag ska göra. i sommar när jag jobbar kommer den ringa vid fyratiden på morgonen men annars är väl medel ca 8.00 (därmed inte sagt att jag går upp då)

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Nä, använder bara flip-flops på stranden. Finns det några obekvämare skor? Tycker inte ens det är speciellt snyggt

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta bilden! Jättekul att fotografera, önskar att jag vore bättre på det.

Vilken var den senaste filmen du såg?
hmm Alpha Dog på DVD och Pirates of the...3 på bio. Båda var klart sevärda.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, varje dag..nä skämt åsido men visst jag är ju ganska lat.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nja, jag har gjort, men det funkade inget vidare. Däremot tog jag hostmedicin en gång och jösses, jag bara slocknade. Fast det är inget jag tar för att sova, bara för att sluta hosta...annars vore det ju missbruk.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen speciell.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Mjölk

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, inte vad jag kommer ihåg.

När var senast någon stötte på dig?
Kommer inte ihåg, det händer ju så ofta hahaha!

Vad åt du till middag?

Fiskpanna (sån där från arla där såsen finns i locket faktiskt riktigt gott) med ris.

Använder du huvtröjor?
Nja ,ibland men har knappt någon

Kan du vissla?
Jo, fast jag är usel på att vissla melodier, så man kanske knappt kan säga att jag kan vissla

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
nja, mer manifestation. På torget när en kille riskerade att utvisas (kommer inte ihåg var) dit hans mamma och pappa flytt ifrån som poltiska flyktingar. Gick ner till torget med mina vänner för att visa vårt stöd och killen med familj fick faktiskt stanna så det hela slutade lyckligt!

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
berg-och-dalbanor av olika slag.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, det är jag helt övertygad om att folk gör. Hoppas bara att det inte är personer jag bryr mig om, annars bryr jag mig inte.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
0500

Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart! favoriter? Turtles, disneyklubben m.m

Är du blyg inför det motsatta könet?
nej, inte mer än för tjejer isf.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Titanic, Dirty Dancing. Ok det är klart jag inte kan alla repliker men kan måååånga

Äger du några band T-shirts?
Ja, Backyard babies, Enemies, Hellacopters. Vissetrligen är två av dem linnen men sak samma.

När flög du senast?
Ojoj, det var längesedan. Till Rhodos typ 2001. Reser alldeles på tok för lite.

Läser du för skojs skull?
Ja, läser extremt mycket. Har nästan alltid en bok på gång.

Pratar du några andra språk?
Engelska, lite tyska.

Har du gråtit offentligt?
Har jag säkert, men det är sällsynt. Gillar inte att gråta alls. och de flesta gånger jag har gråtit offentligt har väl  inträffat någon blöt kväll när saker och ting gått snett.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop och stationär (Johans båda två egentligen men jag nyttjar dem båda)

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Både önskar och planerar. Inte så ofta planerna blir av men det är en annan femma!

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jo, fast inte så mkt som jag önskar

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej, kanske hål i öronen då för det har jag faktiskt inte.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det beror på. Om han tjänade mycket mer än mig så visst i rättvisans namn men inte för sakens skull.

Kan du kasta macka?
Nä, kanske ska bli mitt mål i sommar att lära mig det.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, vilken konstig fråga. varför just jamaica?

Vad har du med dig in på bion?
Godis och dricka. Igår hade vi tillochmed med oss popcorn hemmifrån. vilka snåljåpar vi är  =)

Har du någonson dejtat någon av en annan ras?
nej, men jag har inte dejtat speciellt ofta!

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Japp, om han bara var trevlig så

Gillar du att flyga flygplan?
ja, det betyder ju att man är på väg någonstans och det är ju alltid trevligt. är inte speciellt rädd, litar på statistiken, det är väldigt tryggt att flyga.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Han måste ha humor, får inte vara snål och helst vara snäll också

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Ja, men jag är inte så utseendefixerad av mig. Fast det beror ju på vad man menar med oattraktiv? det finns ju en gräns.

När sov du senast på golvet?
Ingen aning!

Vilken är din favoritdrink?
Vanilla Sky är god.

Gillar du din boendesituation?
Ja, fast skulle hellre ha ett hus.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
6 minst!

Äter du frukost dagligen?
Nä, men försöker

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
haha nä, men jag vill gärna tro det!

Vilken är din favoritfrukt?
Anjou-Päron, vattenmelon och persika

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Japp

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23 på lördag! Fast jag kommer nog knappt komma ihåg att jag fyller år förrän någon påminner mig. det lär inte bli Johan i alla fall om han inte känner för att gå upp klockan fyra på morgonen för att säga grattis =)

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, fast det märks inte för jag stavar som en kratta när jag sitter vid datorn och upptäcker långt ifrån alla fel om jag nu orkar korrekturläsa.

Tror du på liv på andra planeter?
Jo, men vi kommer nog aldrig att kunna bekräfta det

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Kommer inte ihåg.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Gud är varken man eller kvinna om den nu finns.

Vad var det sista du åt?
mentos!

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Man ska väl inte generalisera, men antagligen det motsatta.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Pappa valde. Om mamma hade fått bestämma så hade jag lystrat till Filippa nu.

Gillar du senap?
Ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det fixar sig, eller låt mig dö! det beror på.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
nej, aldrig i livet, är höjdrädd

Sover du på sida, mage eller rygg?
Rygg

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej

Tycker du om att krama folk?
Nja, nära vänner förutom när jag är berusad, då vill jag krama hela världen =).

Skulle du säga att du är trendig?
nej, inte ett dugg. Jag är väl ungefär lika trendig som en daggmask (bra liknelse va ;-) )

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Jag skulle nog tacka ja ändå bara för att inte göra personen ledsen.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Inga, vad jag kommer ihåg

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
R2 ...så gullig =)

Gör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
nej, det beror på.

Vilka böcker har fått dig att gråta?
Jag kan inte minnas att någon bok fått mig att gråta men jag kan minnas fel.

Tycker du att du är attraktiv?
Nja, bara ibland

Vad är du allergisk mot?
Tydligen alltför parfymerade deoderanter.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förplikterser?
Inga åsikter alls. Alla gör som dom vill och gillar man det så är det väl toppen!

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Ibland.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning. Filip kanske =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback