Extreme Home Makeover

Alltså, jag vet inte vad jag ska tycka om det programmet och det gör mig förvirrad. Eller ja egentligen tycker jag väl de första 2/3 av programmen är urkassa. Det enda man ser är gaphalsen Ty som springer runt och manar på designteamet och arbetarna. Jag tycker också att det är så äckligt och fejkat när dom gråter hela tiden över de diverse familjers öden. Den enda tanken som cirkulerar i mitt huvud är; Ni skulle inte bry er ett skit om det inte vore för att ni fick vara med på TV.

Men sedan när familjerna får komma hem och se sina nya fantastiska hus, då känns det elt plötsligt inte fejkad ut längre och jag har flera gånger kommit på mig själv att faktiskt bli alldeles tårögd själv. Så även om programmet är äckligt och fejkat så kanske det finns en poäng. Om dessa familjer blir hjälpta och får ett bättre liv så kan ju Ty få gapa och skrika hur mycket han vill i TV-rutan, det är ju värt det!

Summan av Kardemumman: Jag tittar bara i slutet när huset är färdigt, det får räcka så!
 

image70
bild från: http://abc.go.com/primetime/xtremehome/team/ty_pennington.html?primetime=true



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback