Eurovision

Jag kan ju inte låta bli att blogga om kvällens stora samtalsämne.

Låtar jag vill ska vinna:
1. Sverige - naturligtvis, Ark är superbra, svängig låt, showigt framträdande
2. Finland - Tävlingens, enligt mig, bästa låt och Hanna (heter hon så?) är så otroligt vacker
3. Serbien - Brukar inte gilla ballader men hon sjunger rakt in i hjärtat och det blir aldrig tråkigt
4. Grekland/Turkiet - Två skaka-rump/bröst låtar som jag bara inte kan sitta stilla till

Låtar som absolut INTE får vinna:
1. Armenien - den är bara så urtråkig, jag kollar hellre på färg som torkar än tvingas lyssna till denna en gång till
2. Rumänien - Usch och fy
3. Lettland - Jag fattar ingenting
4. Ukraina - Detta kanske är humor vad vet jag, men bra musik är det inte!
5. England - egentligen inget större fel på melodin men texten och framträdandet är inte roligt, bara fjantigt!

Nu återstår det att se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback