Dessa SD-politiker

Få lön och bidrag samtidigt. Ja, jag säger då det. Visst finns det rötägg inom alla politiska partier men är det bara jag eller finns det ovanligt många inom SD.

Nu har jag inte läst hela deras partiprogram men det jag har läst räcker för mig; 
Slå vakt om kärnfamiljen (vilket betyder att andra familjekonstellationer som homosexuella par med barn inte ska få finnas),
Låt Sverige förbli Sverige (jaha och vad är Sverige då, hur långt ska vi gå tillbaka för att hitta det genuina Sverige, jag vill då inte vara utan alla de saker som ett mångkulturellt samhälle har gett oss. Ska vi skrota McDonalds och andra amerikanska påhitt också?)
Sänka straffrättsåldern (en av flera åtgärder för att minska brottsligheten, vad vinner man på det? En ungdom hamnar i fängelse mycket tidigare än innan, men när han/hon kommer ut är personen likt förbannad lika kriminell som han/hon var innan)
Bara ett axplock vill man läsa mer kan man göra det på deras hemsida som jag av ren princip inte tänker länka till!

Visst finns det positiva saker också som att de vill förbättra vården och värna om djuren o.s.v. Men de negativa sidorna överväger helt klart och jag skulle aldrig, aldrig, aldrig någonsin rösta på detta parti som har så låg tolerans mot människor som faller utanför en norm som de har satt upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback