Irriterande

Kom att tänka på en irriterande sak som hände idag och naturligtvis måste jag ju skriva av mig i bloggen.
Jag och J var på ICA - Maxi och skulle köpa glass och när vi stod där framför glassboxen och dividerade om vad vi skulle välja för glassort så kom det fram en barnfamilj bestående av två vuxna och två relativt små barn. Naturligtvis fick inte jag och J, som precis hade bestämt oss, stå kvar framför boxen utan de otäcka ungarna lyckades på något sätt nästla sig in emellan oss och glassboxen. Plötsligt befann vi oss utan räckhåll för glassen vi just skulle ta. Vad gör föräldrarna? Ingenting naturligtvis! Blir så irriterad och trött, dom skulle faktiskt få vänta tills vi hade tagit vår glass men nejdå, självklart betyder deras ungar allt i hela världen.
I ren protest pressade jag mig tillbaka mot boxen och öppnade den men bara halvvägs för minstingen hade naturligtvis placerad sina kladdiga, små händer i vägen, och föräldrarna säger inget!
Lär Era ungar något J-kla Hyfs! Det är Er förbannade plikt som föräldrar!

Vad vi valde för glass?
Ja jag tog en Top-Hat som tydligen kommit tillbaka                            

men den var lite av en besvikelse då den innehöll alldeles för                        
lite jordgubb och choklad
( mindre än vad jag kommer ihåg från förr, fuskar ni GB?).
Johan valde den nya sandwichen med jordgubb och
efter att ha smakat ett bett tyckte jag minsann att den
var rikitigt god.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg att Outsiders kl: 20.00 handlar om sömnlöshet. Dock verkar det vara en mycket svår variant, den får vi hoppas att du inte har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback