I väntrummet

Har varit på ungdomsmottagningen idag för att hämta nytt recept på p-piller.
Jag gick dit i god tid tyckte jag men när jag kom dit så visade det sig att de hade flyttat och i deras lokaler låg numera socialförvaltningen eller något liknande. Så det var bara att plocka upp telefonen och ringa mamma.
När jag väl hittat till det nya stället som numera låg längst upp i vasastan så var jag inte i god tid längre, jag var faktiskt riktigt sen med tanke på att jag skulle med tåget till Göteborg.
Lite tur hade jag i alla fall eftersom det inte var så mycket folk i väntrummet. Förra gången jag var på drop-in så tog det en hel evighet innan jag fick komma in.
Det är alltid så konstig stämning i det där väntrummet tycker jag. Eller så är det bara jag som känner mig illa till mods och uppfattar det som det. Majoriteten är ju där p.g.a. av något sexuellt om det så är för att testa sig för könssjukdomar eller få preventivmedel. Nästan bara tjejer är det där också, fast idag var det ju förstås ett par killar också. Dom har ju en speciell person att gå till, en man som tittar in i väntrummet med jämna mellanrum för att se om det finns några killar där. Oj, vad han måste vara sysslolös ibland. Eller ja nu ska jag inte vara fördomsfull han kanske har en massa andra uppgifter som inte jag känner till.
Besöket gick bra och jag fick en ny p-pillersort än den jag hade haft innan ? yasmine. Får hoppas att dom är bra och att man inte går upp i vikt (min största fasa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback