Wicked Witch

Ibland när man har ett jobb som innebär att man måste neka folk från att ha roligt så käner man sig som en riktig elak häxa. Speciellt när detta gäller barn eftersom de många gånger inte kan förstå varför. I många fall kan även inte vuxna förstå varför deras barn inte får åka. Vi har längdgränser på de flesta attraktionerna vilket är bra (förut hade vi åldergränser) eftersom det är väldigt enkelt för oss i personalen att avgöra vilka som får åka eller inte. Dessa gränser är satta av säkerhetsskäl och är ingenting någon på Sommarland kan göra något åt eftersom de är inte är satta utav oss.

Så poängen med detta inlägget är: läs skyltarna, ta reda på innan om barnet får åka eller inte så kanske den värsta besvikelsen går att förhindra och många tårar kanske kan slippa spillas i köfållan. Det är inte kul att stå där som någon allsmäktig och säga: nej tyvärr, du får inte åka för du är för liten var på barnet naturligtvis börjar storgråta och tycker man är värst i världen. Jag säger inte nej för att vara elak, jag sköter bara mitt jobb och så är det med det. Om det skulle hända något så är det jag som får ta skiten och så är det med det!
Och för Guds skull; tjata inte, No means NO är det inte just det som folk försöker lära sina barn....man kan inte tro det ibland!

image104

Såhär känner man sig när man får söta små barn att börja gråta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback