Djuren ute i naturen

Varför kunde inte Gud utrustat de vilda djuren med en liten större hjärna. Jag menar inte att de skulle vara lika smarta som vi (det vore ju dumt) men de kunde ju åtminstonde ha vett nog att inte sitta på vägen hela tiden. Några fler hjärnceller för att fatta att bilar faktiskt är farliga och att man kan dö om man har konferansmören på vägen.
När man kör till jobbet på morgonen så sitter det alltid ca 1 miljard fåglar och filosoferar mitt i vägbanan. Det resulterar ju i att man får bromsa och svänga och trixa hela vägen för att inte kunna titulera sig själv som fågelmassmördare. Trots mina försök att till varje pris undvika fågelsplatter på fronten så körde jag häromdagen på en. Den kom flygande ur tomma intet och PANG, så träffade den högerlyktan på bilen och sen fanns den fågeln inte mer.

Andra konstiga saker som djur/insekter gör och inte borde om de håller livet kärt:

* Sniglar och maskar: Kryper fram vid minsta lilla tecken på nederbörd och fastnar sedan på vägen när solen kommer fram och steks till döds. Fatta, skynda er över vägen eller kryp inte fram alls! Ni har det mycket bättre där ute i den fuktiga jorden.

* Getingar, Flugor: Om de skulle ge blanka fan i oss människor så skulle de ju garranterad inte råka ut för flugsmällaren lika ofta


Kommentarer
Postat av: Maritha

Ja, man kan tycka att djuren borde ha en bättre överlevnadsinstinkt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback