Whoho 2-7!

....blev slutresultatet när SIK krossade BOIS. Nåja, rätt ska vara rätt och segersiffrorna kanske inte riktigt speglar matchen men vad spelar det för roll =)?
Sex mål varav tre riktigt vackra mål fick vi se också. Det vara helt klart värt det att trotsa vädrets makter för blåst det har det gjort ordentligt idag.

Så här mycket har jag gått igenom idag för att få se ett derby idag ( Jag gillar ishockey very mucho):
* Jag somnade klockan halv nio i morse men klev upp snällt igen vid ett för att inte bli sen
* Jag och J tvingades ta en ordentlig diskussion med "svärmor" om att vi överhuvudtaget skulle få låna bilen( Hon är ju rädd om oss). Först vägrade hon vänligt men bestämt men när vi hade övertygat henne om att stormen kulminerat (vilket den hade) så gav hon med sig. Men vi fick gå och hämta bilen själva vilket var helt ok.
* Jag och J varvade powerwalking med lite lätt jogging i vissa partier, genom lera, över nedblåsta träd och med motvind som heter duga lite då och då för att ta oss till Ryd och hämta bilen. Detta tog 40 min och jag var svettig som efter en joggingtur när vi kom fram. (Att övertala "svärmor" tog lååång tid så därför var vi rejält försenade)
* vi körde till Mariestad, förbi träd och annat skräp som hamnat på marken, kanske inte på rekordtid men ganska snabbt. Man får ju ändå ha lite respekt för rådande väderförhållanden.

Men fram kom vi och då stod det redan 1-0 till SIK. Och som sagt det var värt det, det var det! Så nu ska jag somna med ett leende på läpparna.
(Om jag nu kan somna, hör att grannen nedanför spelar CS, WoW? och det låter minsann eftersom han pratar med sina kompisar över nätet samtidigt  "Nej, jag dog, helvete, gå inte dit o.s.v. Våra väggar är minsann tunna.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback