Tjuvlyssning

Idag har jag ägnat några minuter här och där och lyssnat på människor, på tåget, på bussen, i affärer. det har varit riktigt roligt faktiskt. Jag brukar annars vara i min egen lilla värld. Ett par axplock från dagen:

kund på pressbyrån: ja jag skulle vilja betala med kort.
kassörska: det går bra
kund: MARTIN (eller vad han hette), KOM HIT!! ropandes till kille inne i affären. "De tror att du snattar.
kassörska: Vad då?
kund: Ja, jag hörde ju vad ni sa, att ni skulle ha koll på honom.
kassörska: men det var inte honom jag menade.
kund: men jag hörde ju det, att ni skulle hålla koll på killen med röd och svart jacka.
kassörska: jag har inte sagt något om någon jacka
tjejen betalade och gick därifrån

tjejer på spårvagnen skulle gå av och precis vid dörren sitter det en kille och tjej, som ser lite punkiga/rockiga/gothiga ut.
Tjej 1: Malin (kommer återigen inte ihåg namnet), är det halloween idag eller vad?
Tjej 2: Ja man kunde ju tro det, varpå hon glor på paret och de börjar asgarva (eller tokfnittra kanske man ska säga).
Vilka Bitchar! Fast paret bara tittade på varandra och skrattade efteråt. Härlig reaktion =).

Olyckan igår visade sig troligtvis "bara" vara en hjärnskakning. Gud vad skönt!
Jag bara rågillar hans kommentar som finns att läsa på  
www.skovdeik.se .


Kommentarer
Postat av: Madde

Hehe, att lyssna på konversationer är en av de bästa fördelarna med att åka kollektivt och att vara ute i samhället=)

Postat av: Jennie

Jajemen =). Man kan höra mycket innan öronen trillar av =)

2007-01-26 @ 15:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback