tentaplugg i värsta marathonstilen

Jaha, då var första riktiga pluggdagen avklarad och jag är redan döless på det! men å andra sidan gick det över förväntan. Jag satt i åtta timmar!!! Så länge har jag aldrig suttit förut. Kanske märks att jag har kniven på strupen.

En annan rolig sak är att vi fick papper hem i brevlådan med universitetsloggan på. Det var papper från våran kemilärare på Chalmers som varnade för att kommande kurs ( och jag citerar) " .....är känd för att vara en tung kurs och bygger mycket på vad som genomgåtts i förra kursen......" Herregud, jag kommer inte ihåg någonting från förra kursen. " Kursen börjar med en snabb repetition men i mån av tid och möjlighet vore det bra om du kunde göra en snabbrepetition av kursen på egen hand före kursstarten"(min understrykning). I mån av tid? Ja jag har jätte mycket tid över, visst inga problem. Det är bara en liten detalj; jag har tenta den 18:e som håller på till halv nio på kvällen. Klockan 8.00 den 19:e börjar den nya kursen....låt mig tänka.....det ger mig ungefär 12 1/2 timmar förutsatt att jag inte sover men det är ju förstås onödigt! 12 1/2 att repetera en tung kemikurs. Galenskap! Men det slutar inte där, nej, nej, för att riktigt komma igång ska vi ha labb.säkerhetsprov på måndag och metodikprov ( Vad f*n är det?) på tisdagen. men vadå vi har ju heeeela helgen på oss!!
Brevet avslutas med: "Välkomna den 19:e" Hahahahahaha, jag tror jag skrattar ihjäl mig för vad annat kan man göra i eländet?

Jaha, välkommen till Chalmers everyone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback