Sj, Sj gamle vän...

....har idag visat sig från sin bästa sida....nåja...nästan. En försening på 10 min är väl inget att tala om.

Idag har jag kommit på hur grymt irriterad jag är när jag åker kollektivt. Jag har inget emot buss och tåg alls egentligen om det inte vore för alla människor som man måste samsas med. Alla dessa människor som blir till irritationsobjekt så fort de sätter sig i min närhet i det kolllektivfordon man råkar befinna sig i.
Värst är det ju på tåget såklart eftersom resan tar 1 1/2 timma enkel väg. Jag brukar spana på människorna runt omkring mig innan jag bestämmer vad jag ska sitta. Barn går helt bort, de blir ju såå rastlösa och sååå jobbiga på tåg. Ungdomsgäng är nästan ännu värre, "han ba och hon ba och sååå jääävlla ballt" sagt med en decibelstyrka över rekomenderat för en behaglig samtalston. Sedan har vi konferenskärringarna som jag brukar kalla dem. De som tar ett visst tåg på morgonen och som ska på någon kurs eller konferens i Göteborg. De är så uppspelta över det faktum att de ska få lämna det trista kontoret (eller vad de nu har för jobb) att de måste tjattra oavbrutet med höga, gälla röster hela resan. Och tänk om de kan få tid till lite shopping i den stora staden Göteborg också, ja då är dagen gjord. De kanske borde åka dit lite oftare, det tar ju trots allt inte lång tid med tåget. Jag borde ju förstås inte bry mig, det är ju kul att människor är lyckliga, men när jag inte ens med mp3:n uppskruvad på högsta volym i öronen kan undgå att höra deras evinnerliga tjatter så orkar jag inte vara glad för deras skull. Irritationen tilltar under hela resan tills jag nästan har byggt upp ett slags hat när vi väl är framme vid Göteborgs central. det är väl tur att man inte har funderat på att byta karriär till mörderska

Idag, efter en dags hårt pluggande och något som kan liknas vid spänningshuvudvärk, hade jag en kille som demonstrerade ringsignalerna som gud glömde för en ointresserad tjej i ena örat. I det andra hade jag två tanter som diskuterade sjukdomar och sina framgångar med diverse läkemedelsbehandlingar. Jag tror att allt från gasbesvär, via nästäppa, till ledproblem avhandlades. Det är så man blir galen.

Oj, vad jag gnäller, det måste vara den uteblivna vinterns fel (eller så är jag rätt gnällig av mig ,hmm). Men det är inte lätt att vara pendlare alla gånger!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Jenniebaby! Vad kul att du också skaffat blogg! Utmärkt sätt att få ut aggressioner man samlar på sig i kollektivtrafiken:) Men du...vill du ha vinter kan du komma hit. Det vräker ner snö nu och kommer hålla på i tre dagar. Madde is not happy..:(
Pussåkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback